Support
För oss på Multipoint är det mycket viktigt att kunna erbjuda våra kunder pålitligt stöd och support både före, under och efter genomfört projekt.
Vårt arbete slutar inte då vi lanserat er ny webbplats, vårt uppdrag innefattar även drift, domänhantering, löpande support av vårt CMS samt hjälp och konsultation för vidare utveckling och förnyelse.
Många av våra klienter känner vår support vid förnamn och de är kända för att vara ansvarstagande och enkla att jobba med. Hos oss kopplas du inte till ny supportpersonal varje gång du ringer och när ditt ärende är akut får du prata direkt med någon av våra duktiga utvecklare.
Kontakta vår support
Behöver du hjälp med din webbplats, eller har du tankar, funderingar eller idéer som du vill skissa på? Hör av dig så kan vi hjälpa dig.
Supportens öppettider är vardagar kl. 09-12 och 13-16.
Telefonnummer: 010 - 146 75 70(nytt sen 1/1- 23)
Inställningsguide Outlook
Denna guide gäller kunder som har sin e-post via https://webmail.3dg.se, är ni osäker kontakta support@multipoint.se.
1. Klicka på Arkiv
2. Kontoinställningar > Kontoinställningar
3. Klicka på Nytt
4. Bocka för Manuell konfiguration eller ytterligare servertyper, klicka på Nästa
5. Välj POP eller IMAP, klicka på Nästa
6. Fyll i Ditt namn och e-postadressen som ni håller på lägga till.
7. Välj kontotyp IMAP eller POP3. Det är olika sätt att hantera meddelanden, är ni osäker på vilken ni ska välja, välj IMAP
8. Fyll i Serverinformation:
IMAP
Server för inkommande e-post: epost.3dg.se
POP3
Server för inkommande e-post: epost.3dg.se
SMTP
Server för utgående e-post: smtp.3dg.se
9. Fyll i Användarnamn med den e-postadress ni håller på lägga till och dess tillhörande lösenord i Lösenordsfältet.
10. Klicka på Fler inställningar.
11. Klicka på fliken Utgående server
12. Bocka för Den utgående servern (SMTP) kräver autentisering
13. Klicka på fliken Avancerat
14. Ändra inkommande port till
IMAP: 993
POP3: 995
15. Ändra Utgående server (SMTP) till 465
16. Välj SSL för både inkommande och utgående server i listan Använd följande typ av krypterad anslutning
17. Klicka på OK
18. Klicka på Nästa
19. Programmet testar nu dina uppgifter, klicka på Stäng när den är färdig.
20. Nu är det klart, klicka på Slutför.
E-post = snabbt svar
Ofta är det många som ringer till oss, du får då snabbast hjälp om du istället mailar oss på
support@multistudion.se eller
support@multipoint.se